Thursday, March 04, 2010

Khas Untuk Anda


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

ABIM
adalah tempat kita mula-mula menimba ilmu
berbaju hijau, bersongkok hari-hari
belajar mengenal Islam
hari-hari masa rehat, mesti ke rumah Amad
(kecik2 da pandai lepak..hehe)
ingat lagi arwah mak dia
kau selalu bersama Amad, Mardiah dll
sebab kau di kalangan yang pandai-pandai
aku kurang sikit
so, aku lepak dengan Najamuddin dan arwah Faizal (ah seng)

SK Taman Tasik & SRA Taman Tasik
darjah 1 kau 1 seroja..aku 1 cempaka
kelas lain tapi selalu bersama
kalau kau nak pergi kantin, mesti lalu kelas aku..
tapi nenek dengan arwah atuk aku selalu datang
bawak bekal untuk aku..hehehe..sian kau
sekolah agama, kita sama-sama kelas 1A
aku ingat lagi susunan meja
hujung dari tepi tingkap Najamuddin, kau, aku
kau jadi ketua kelas masa tu
nampak da kepimpinan dari kecik..hehe
masa rehat sama-sama
main kejar-kejar, tangkap belalang, macam-macam
masa balik pun sama-sama
en.Taib selalu jemput naik kereta 'antik'...hehehehe
banyak jasa kereta tu
terima kasih en.Taib dan keretanya
en.Badar jarang nak jemput kita sebab beliau balik lambat
so, jarang-jarang la naik kereta proton saga
lepas tu, kelas kita dah berbeza..kita tak dapat kelas sama
aku kurang pandai, tak kan nak dapat kelas sama dengan kau pulak?
result kau pun gempak dua-dua sekolah..tak macam aku
huhuhuhu..
walaupun berbeza, tapi kita tetap bersatu
balik rumah, jumpa balik..hahaha
macam-macam kenangan bersama masa sekolah rendah dulu

SMK Taman Tasik
tingkatan 1 pun kelas lain lagi..
kau 1 Cekap, ketua tingkatan..aku 1 dedikasi, jadi pengawas
kau tak nak jadi pengawas sebab kau da puas jadi pengawas dulu
rumah sukan kau Anggerik, aku bakawali (musuh ketat)..hahaha
keturunan kau semua rumah sukan Anggerik..hahaha
sekolah menengah kita sama dalam Persatuan Agama Islam,
AJK Surau dan Nasyid
aku ingat lagi semua pertandingan yang kita masuk,
mesti kau nombor 1..aku mesti nombor 2..
dah takdir aku di belakang kau..huhuhu
Pertandingan Tilawah, Azan, Nasyid
Nasyid je kita nombor 1 sebab kita 1 kumpulan..hahahahaha
(zaman kegemilangan)
Masa tingkatan 3, kita sama-sama belajar kat Perpustakaan
rajin gila masa tu..kau lah yang selalu ajar aku
sebab tu kau dapat semua A..rezeki kau

SMS Alam Shah & SMT Alor Gajah
2 sekolah aliran yang berbeza
kau masuk sekolah sains, aku masuk sekolah teknik
bermula lah perpisahan
walaupun jauh di mata, tapi sentiasa dekat di hati
setiap kali balik, mesti kita jumpa
tapi kau jarang balik sebab ada aktiviti di sekolah kau
kalau cuti sekolah, kita selalu keluar sama macam dulu-dulu
kadang-kadang je kau datang rumah aku belajar sama-sama
sebab aku malas masa tu..hehehe
kau ajar aku lagi..bila lah masa aku nak ajar kau???
masa 2 tahun berlalu dengan pantas..
kau dapat semua A dalam SPM..rezeki kau datang lagi

lepas SPM, aku kurang lepak dengan kau
sebab masa tu aku bekerjaya..hehehe..kerja McD(i'm lovin' it)
kau jadi penganggur terhormat..hehehe
lepas tu,kau dapat tawaran Matriks dan Kolej Teknologi Timur
kau pilih KTT dan amik pergigian
sekejap je rasanya..sekarang kau dah fly ke India
tarikh penerbangan kau 22 Julai 2008
aku tak boleh hantar kau sebab tempat praktikal aku buat program
aku minta maaf..huhuhu
setahun kemudian, kau balik Malaysia
kau datang makan nasi lepas sembahyang Jumaat
kau order sambal hitam dengan mak aku..
tahun ni pun akan di sediakan..
(sian cik Meera tak dapat rasa lagi..hehehe)
sebulan kau balik, macam-macam aktiviti kita buat..best sangat
tahun ni kalau ada rezeki, kita buat lagi..
(cik Meera boleh join sekali..hehe)

macam-macam kenangan kita..rasanya banyak lagi
tapi tak mampu nak tulis dalam blog
biar lah di simpan kenangan ni dalam memori kita bersama
aku bangga dapat kawan macam kau, My Beloved Friend
harap hubungan kita kekal sampai bila-bila

aku tulis ni khas untuk kau
sebab
Tanggal 04 Mac 1988, lahir lah insan bernama
Alfian Arif Taib
hari ni ulang tahun ke-22 kau
Selamat Hari Lahir, Moga Panjang Umur
dan Murah Rezeki

Asalamualaikum w.b.t
-budakHappy-

7 comments:

  1. mana ko amik gmbar sy ni?? bapak r..kepala berlekuk2...hahahaha....maceh bro,ur the best!!!
    (meera the second)hahahaha... ;)

    ReplyDelete
  2. haha...pian...sedih x????
    aku xwat entry sedih mcm faez...hehe..
    aku letak pic pian lagi cun...hahak..

    jangan lupe ajak aku taw bile pian blk.....

    ReplyDelete
  3. pian : gmbr lame..ble ntah..lupe da

    meera : aku x penah lupe ko pon..just malas nk kuar ngan ko kalo pian xda..so, tggu pian blk..br kte kuar same2..ok? hehehe

    ReplyDelete
  4. paeh: ko kalo kuar dgn meera je mmglah boring..sbb ko baik sgt...nk kena de sy gak baru "meriah" sket,kn??hahahaha...

    meera: jgn rsau tau,sy dah slow down r lately..insaf2...muahahahaha...

    ReplyDelete
  5. pian : ada ko mmg meriah pon..hahaha

    aku ngan meera x bole..nanti nk bgaduh je..hahaha

    ReplyDelete
  6. asal lak ade aku nak gaduh??? ko xsenang tgk aku erk???

    pian,ade mmg meriah..mulut die...fuhhhh

    ReplyDelete
  7. haha..xda pape la meera..gurau je

    mulut pian 2 biase da..
    hahahahha

    ReplyDelete